Seize the day

悟りの境地で鬼ダンス

【和訳】「Watch the World Burn」ーFalling In Reverse

Watch the World Burn、和訳したすぎましたがラップ多すぎてめんどくて後回しにしておりました。

 

ロニーがいまだ生きてることで私も生かされてる部分あるのですが、日々心配になりますね。ヒット曲飛ばし続けて、ついには世界を焼き払ってますからね。

世界最速で和訳したはずなのですが、今作はいかがでしょうか?

 

サビが最後一発しかないのが響きますね。言いたいこと詰め込めて良かったねロニー。

 

↓こんときに彼と私ともに2023年まで存在しとるなんて思わんかったな。人生なにがあるかまじ分からんな。

royalpain.hatenadiary.org

 

 

this song rapping about his inner demons, expressing his issues with his haters and people in the industry who don’t respect him.  most likely a reference to Popular Monster, Voices In My Head, and ZOMBIFIED. all those songs border on the topic of demons trying to control your mind.

 

 

===========

 

youtu.be

 

 

==========

[Verse]
Yeah, I got voices in my head again, tread carefully
また頭の中で声がしてる、取り扱い注意だ
And I don't medicate, it helps me temporarily
一時的にしか良くならないから俺は薬には頼らない
I got problems, I got issues, yeah, apparently
問題を抱えてるのは明らかだし
Trauma that I'm burying, I think I need some therapy
トラウマをひた隠しにしてるからセラピーが必要だ
I battle depression, I'm back with a message
鬱と向き合いながらもこうしてメッセージを届けに戻ってきた
I'm asking the question that if you hate me, why you acting obsessive?
聞きたいのは、俺が嫌いなら何でそんなに俺の全てに執着するのかってこと
I'm past the point of no return, fuck being passive aggressive
やられっぱなしでいるのには限界だから俺も攻撃的になるぜ
I'll brandish a weapon, teach all you motherfuckers a lesson, yeah
武器を振りかざしてお前らを懲らしめてやる

 


I actually battle my demons and shadows
実のところ俺の本当の敵は自分の悪魔だとか影だとかで
They swim in the deep and they creep in the shallows, I'm lost
そいつらは深海を泳ぎ切って浅瀬にまで忍び寄ってくる、俺は迷子だ
I gotta admit that I'm living the life that I've always wanted but it comes at a cost,
望んでた人生を手に入れたって認めざるを得ないけど犠牲も大きかった
they're licking their chops, they're fixing to rip me a part, I'm swimming with sharks
俺は舐められてて破滅寸前だし、実際サメと泳いでるようなもんだ
I'm lifting the bar, I'm lifting it into the stars
だから星に届くようにバーを持ち上げる
I'm like a shot of adrenaline, mixed with some Ritalin
俺はリタリンが混ざったアドレナリン注射そのもの
You started a battle, but bitch, I'ma finish it
闘いを始めたのがそっちならこっちが終わらせる
You think you can stop me, not even a little bit
止められると思ってるんだろうが、少しもそうはいかない

 

 

Nowadays everybody's so sensitive
近頃誰しもが敏感になってる
Taking my words and you pick it a part
俺の言動を取り上げて好きなように解釈して
Tripping on nothing just get in the car
ハイになってる馬鹿どもは車に放り込んでおけよ
Gripping and ripping I'm sticking the mark
握るし裂くし何でもやってやる、俺はマークしてるからな
I'm tipping the ch-ch-ch-ch-ch-ch-charts

チャートで上位に食い込むことだってできるんだ

 

I got enemies trying to get rid of me

俺を追い出そうとしてる敵がいて
Evil tendencies are fucking with me mentally
悪い方向に考える思考も精神をむしばんでくる
I got people that don't like me in the industry
音楽業界でも俺は嫌われ者だ
I can feel your energy, you are not a friend to me
嫌悪とかいうエネルギーとは付き合いきれない

 


'Cause I have been to places that you never wanna go, yeah
お前が見たことないような地獄も俺は見てきたし
I got dirt on people, but they act like I don't know, yeah
周囲に汚点を残しまくってる、そう、俺がその張本人だ
I could do some damage, but I'll never rock the boat
何かしらのダメージだって与えられる、これは決して揺さぶりなんかじゃない
All it takes is one post, watch 'em fall like dominoes
必要なのはただひとつ、ドミノのように全てが倒れるのを見ることだ

 

You'll never get rid of me, too many mini-me's ripping my imagery
いろんな種類の人間が俺のイメージを壊そうとするけどそうはさせない
You know my history, it ain't a mystery
まあ俺の過去を知ってるのは当たり前だろうな
I put every enemy outta they misery
全員を悲惨な目に遭わせてきた過去を
Somebody send me some positive energy
誰か俺にポジティブな力を送ってくれ
About to go Darth, about to go Disney
ダースベイダーの悲しい運命をたどるか、ディズニーランドに行くのでもいい
Into the darkness, into infinity and
闇の中でも無限の世界でもなんでもいい
Shut you motherfuckers up, you listening?
このクソ野郎ども、よく聞けよ

 

Stacking every little pretty penny that I'm getting
少しでも多くの小銭を積み重ねていくみたいな地道な努力で
And I'm never giving in to anybody, always winning
誰にも屈さずに俺は勝者の王冠をかぶり続けるんだ
Never kidding when I die, I'm taking everybody with me
冗談抜きで、俺が死んだなら全員道連れにしてやるよ
You're never gonna get me, 'cause you'll never see it simply
この複雑な気持ちはだれにも分からない
I'm a motherfucking god, you're a light yawn
俺は神だけどお前はあくびをしてる暇人だろう
I'm a time bomb and the vibes wrong, is this mic on?
俺は時限爆弾だしカリスマ性が違うんだ、マイクはオンになってるか?
I'm killing the syllables with a loaded refillable
詰め替え用の弾丸で音節すらもこうして無視する
I'm a lyrical typical supervillain, I'm venomous
俺は毒性もある典型的な凄腕ラッパーだ
And I'm never gonna stop until they put me on top of the list
リストのトップになるまで絶対に抗い続ける

 


[Pre-Bridge]
I can't control the monster any longer that's inside
もう内なる怪物をコントロールできない
(Burn!)


[Bridge]
The pain and sorrow left us hollow
痛みと悲しみで心は空っぽだ
No tomorrows, hard to swallow
明日がこない感覚を飲み込むのはしんどい
Death is calling so appalling
おどろおどろしい死が俺を呼んでいる
Tightrope walking, now I'm falling down
綱渡りはここまでだ、今真っ逆さまに落ちていく
Like missiles falling from the sky
空から降ってくるミサイルみたいに
Come and save us
誰か助けに来てくれ
The pain and sorrow left us hollow
痛みと悲しみで心は空っぽだ
Here today but gone tomorrow
今日持ちこたえても明日は死を選んでる

 

[Refrain]
The pain inside is the fuel that drives
この痛みこそが原動力
This flesh and bone through blood red skies
血のように赤い空、この肉と骨よ
The death defying, hypnotizing
洗脳されたかのように死にまとわりつく真実を
One day you're gonna figure out that
ある日お前は知ることになるだろう
Everything they taught you was a lie
教えられたことはすべて嘘だったと

 

[Breakdown]
Watch the world burn
世界が焼き尽くされるのを見よう

 

 

 

royalpain 2023/4/9

19:05