Seize the day

悟りの境地で鬼ダンス

【和訳】 「Fourth Of July」− Fall Out Boy

死期が近いので着手します。iphone6S、4G電波2つなので更新できるかわからないが。

 

 

ーーーーーーーーーーーーーーーーーー

★Intro
You and I were, you and I were fire
君と僕は花火みたいだった
You and I were, you and I were fire
You and I were, you and I were fire, fire, fire

 

★Chorus
It was the fourth of July
あれは7月4日のことで
You and I were, you and I were fire, fire, fireworks that went off too soon
僕たちはすぐに消えてしまう打ち上げ花火みたいに終わった
And I miss you in the June gloom too
6月の暗がりの中でも君を想い続けてたけど
It was the fourth of July
あれは7月4日のことで
You and I were, you and I were fire, fire, fireworks
僕たちはすぐに消えてしまう打ち上げ花火だった
I said I'd never miss you
絶対引きずらないと言い切ったけど
But I guess you never know
今の僕を君が見たら何て言うかな
May the bridges I have burned light my way back home on the fourth of July
この手で燃やした架け橋が君との関係だったなら、独立記念日の今日だって君のことを歌いたい


★Verse 1
I'll be as honest as you'll let me
この際正直になるよ
I miss your early morning company
強制的に早起きさせられてた君との朝が恋しい
If you get me
わかってくれるかな
You are my favorite what if
君は僕の大好きな「もしも」
You are my best I'll never know
一番お気に入りの「理解できない」
And I'm starting to forget
でももう忘れ始めてる
Just what summer ever meant to you
君にとっての「夏」に僕はいたのか
What did it ever mean to you?
そもそも僕らの出会いはなんでもなかった?

 

★Pre-Chorus
Oh, I'm sorry I didn't mean any of it
ごめんね、言いすぎた
I just got too lonely, lonely, whoa
独りきりにさせられるのが嫌だったんだよ
In between being young and being right
若さと正しさとの中で葛藤してたけど
You were my Versailles at night
夜の君は僕の目だけに映る宮殿だった

 

★chorus 繰り返し


★Verse 2
My 9 to 5 is cutting open old scars Again and again till I'm stuck in your head
君のことで頭いっぱいで送る日常に古傷をえぐられる
Had my doubts but I let them out
疑いはあったけど吐かなかった
You are the drought
君が干ばつなら
And I'm the holy water you have been without
僕は君が欲しがってる聖水になるよ
And all my thoughts of you
君へのこの感情は
They could heat or cool the room
空間を暖めることも冷やすこともできる複雑なものだから
And no, don't tell me you cried
「私も泣いた」なんて言わなくていい
Oh, honey, you don't have to lie
ハニー、嘘なんてつかなくていいんだ

 

★Pre-Chorus繰り返し

 

★chorus 繰り返し

 

★Bridge
I wish I'd known how much you loved me
どれほど愛されてたかちゃんと理解していたなら
I wish I cared enough to know
その努力を僕がしていたなら
I'm sorry every song's about you
ごめんね、君への気持ちばかり歌ってる
The torture of small talk with someone you used to love
かつて愛していた人との他愛ない会話こそが一番の拷問だなんて


★chorus 繰り返し

ーーーーーーーーーーーーーーーーーー

 

 

 

2024/3/1 royalpain

 

13:15